-Is this the right way, sir?

Det vrider och vänder sig i magen på mig. "-Är det här rätt skola för mig kanske?" "-Kanske, kanske inte?" Just nu kollar jag efter gymnasieskolor med ekonomiprogrammet för fullt, har kommit helt underfund med att det humanistiska programmet inte är något för mig.  Magkänslan är helt fel och jag blir bara allt mer osäker, så har kommit fram till att det nog är EK jag vill gå. Det känns stadigare, även om jag är intresserad utav språk och kultur. Jag önskar att någon bara kunde visa mig vägen, att någon sa åt mig vilken väg jag skulle ta, så att allt blev rätt. Men tyvärr så är livet inte så enkelt. Men samtidigt tror jag på ödet. Om något händer, så var det meningen att det skulle hända. Det är väldigt skönt att tänka så när något tråkigt inträffar. Som när man "råkar" slänga in fjärrkontrollen i tv:n, så att skärmen i sin tur spricker. Inte för att den händelsen någonsin har inträffat mig... 

Det dåliga med att jag nu kommer göra sent omval är att jag bara kommer in på skolor som har platser ledigt, vilket inte är många. Idag ska jag iallafall in till ungdomsförvaltningen, om jag nu hittar ditt. Så jag får se hur det går idag, förhoppningsvis toppen. 

Hoppas ni får ha en trevlig dag! XO, Emma

 







 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0