Tv-serier I <3

Vi kommer längre bort från solens varma strålar, då höstens betydligt svalare vindar börjar dra sig in mot land och dagarna blir allt kortare för varje dag som passerar.  Årets mysigaste årstid (”enligt mig”) är snart här! Istället för shorts och linne tar vi nu på oss mysiga långarmade -stickade tröjor och byxor. Vi tänder stearinljus och myser ner oss i filtar framför en bra bok eller varför inte en bra tv-serie? Jag älskar hur tv-serier drar in mig i en annan värld. Så nu tänkte jag tipsa om mina favorit serier!

True blood: Bästa serien!! Serien utspelar sig i en småstad i delstaten Louisana, Amerika, där vampyrer kommit ut från mörkrets hemligheter och lever fredligt bland människorna på jorden. En av huvudkaraktärerna heter Sooki Stackhouse, en söt blondin som kunnat höra människors tankar enda sedan hon var liten vilket har ställt till det en del för henne. Men en dag träffar hon på vampyren Bill, han är den enda hon träffat vars tankar hon inte kan höra. Hon blir blixtförälskad i Bill och dras längre in i denna hemlighetsfulla värld. En värld där vampyrblod är den mest eftertraktade drogen, där vampyrer inte är det enda man ska frukta ute i natten, och nu har jag inte ens nämnt det bästa! En serie som jag starkt rekommenderar, den förmedlar en speciell känsla som jag inte träffat på hos någon annan serie. Samt har stjärnskottet Alexander Skarsgård (svensk skådespelare) en av huvudrollerna. Har haft kändiscrush på honom enda sedan jag började titta på denna serie…
 


PLL: Jag har nog aldrig varit så besatt av en serie som jag är med Pretty little liars! Redan efter ett avsnitt var jag fast. Jag gissar redan på att nästan alla tittar på denna grymma serie! Om inte, har jag bara en sak att säga till er, kolla nu!!! Du lär inte ångra dig! Om du gillar tjejserier lär du älska denna här mystiska drama serie!
 


New Girl: En jätterolig serie! Blir alltid så positivt glad när jag kollar på detta, och skrattar gör jag också! Serien kretsar kring Jess, en tjej som precis påkommit sin pojkvän med att vara otrogen i samma sväng som hon utförde en striptease. Hon blir förkrossad och det slutar med att hon flyttar in blir rumskompisar med tre singel killar. Jess är sig själv upp i dagen, hon älskar att sjunga och beter sig något annorlunda men skäms aldrig över det! 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0