Mindre än en vecka kvar!




"Mindre än en vecka?"

"Är det mindre än en vecka kvar av sommarlovet?!"

"Är det mindre än en vecka kvar tills jag börjar gymnasiet?!?"

Svaret kan ju inte bli något annat än: " Ja, om mindre än en vecka börjar du gymnasiet Emma.."

Ännu en sommar har flugit förbi snabbare än någonsin och det som känts som en evighet är det nu endast några enstaka resterande dagar kvar till. Om sex dagar börjar jag gymnasiet. Ja, efter nio eviga år i grundskolan är det nu bara en vecka kvar tills jag befinner mig på min nya skola. Då säkert efter en stressig morgon med beslutsångest om vilka kläder jag skulle bära och om hur mitt hår och smink skulle sitta för att jag ska göra ett så gott intryck som möjligt. Ingen sa väl att livet som tjej skulle vara enkelt?

Jag minns än idag när jag gick i förskolan, då jag tyckte att det kändes som en evighet tills jag skulle börja ettan (förstaklass). Det kändes som om jag skulle få gå kvar i förskolan föralltid och hur jag någonsin skulle förstå mig på subtraktion och digitala klockan var ofattbart. Men någonstans där i mellan har klockan förvridits och här står jag idag tio år senare och ska börja ettan (förstaring). Hur tio år idag känns som ett stenkast är det nog ingen som förstår. All den tiden har nu övergått till enstaka minnen som alltid kommer finnas kvar hos oss.

Men som sagt, om mindre än en vecka börjar jag gymnasiet. Vad jag har hört bland mina vänner är visa väldigt nervösa medans andra är riktigt taggade. Själv kan jag inte vänta! "I´m so exited" Att komma bort från vardags livet i Hörby till livet i storstaden Malmö känns "awesome"! Samt att jag har valt en skola (Malmö nya latin) där jag inte känner någon förutom Bella. Så det ska bli så roligt att lära känna nytt folk och börja umgås i nya kretsar. Sommar må vara härligt men det ska faktiskt bli skönt att komma in i nya rutiner igen!

Och eftersom nästan ingen läser inläggen och hellre tittar på bilder lägger jag in några bilder från föra året som Patricia tog på mig! Har ont om nyare bilder på denna dator så fick blev de bilderna! Jag bara älskar dessa bilder, de blev så fina! Och ljuset var så bra den dagen så bilderna är inte ens redigerade! :D

 
 
 

 
 
 

XO Emma

 

 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0